Translate

lördag 10 februari 2018

Plats 3 kommunval18

Liberalernas Skövde årsmöte med kompetente riksdagsledamot Robert Hannah 8/2 är avklarad. Robert Hanna talade om högaktuella frågor som skola, integration och bostäder. 
Jag blev nominerad till plats 3 av valberedningen och behöll den under årsmötet där medlemmar i demokratisk ordning kan plädera för kandidater samt rösta fram vem de vill ska företräda dem. Förra valrörelsen låg jag på plats 7. Jag är tacksam och hedrad över det stora förtroende jag har fått nämligen deras röst. Nu ber jag bara om det finaste väljarna kan ge samt anförtro mig i val 2018 nämligen deras röst.
Vad var det vi bestämde på årsmötet? Tur det finns ramar som ger struktur att förhålla sig till vid skrivandet.Protokollskrivandet landade hos mig den här gången. Det tar mer tid än vad man tror då det är viktigt att vara noggrann. Alla medlemmar, även de som inte kunde närvara ska veta vad vi kom fram till.
På bilden är jag med oerhört duktige riksdagsledamoten samt människorättsaktivisten Robert Hannah som var vår årsmötestalare och ordförande. Han talade om skola,integration och bostäder.
En hel del tid behöver även läggas på valplanering. Programmet och de frågor som vi ska gå till val på ska mejslas fram i samråd med övriga liberaler i Skövde. Det är ett lagspel där alla spelare behövs , där var och en bidrar med sina erfarenheter och sin kompetens. Vi hade många bra synpunkter och diskussioner under lördagen efter årsmötet.Det kommer komma fler tillfällen, det är oerhört viktiga frågor och ställningstagande som påverkar oss och Skövdes framtid så det är inget vi gör förhastat.

https://sla.se/skovde/2018/02/09/ulla-britt-vantat-toppnamn-i-l