Translate

söndag 4 februari 2018

Kommunval 2018, fastställande av lista 8/2.



Framtiden är liberal och jag vill vara delaktig i möjligheten att få påverka.
Jag började min politiska bana genom att  kandidera i kommunvalet2014.Det har varit en spännande resa. I det valet blev jag nominerad och placerad på plats 7. Det ledde till en ersättarplats i kommunfullmäktie. Jag fick även en ledamotplats i Skövde Nät, ersättarplats i Vård-och Omsorgsnämnden. Jag blev snabbt 2:e Vice Ordförande i Liberalerna Skövdes styrelse.
För mindre än ett år sedan blev jag erbjuden två ordförandeposter samtidigt. Ett i Liberala Kvinnor Skaraborg där jag har fått arbeta för jämställdhet, att beslut ska tas med jämställdheten i fokus. Vi har haft dialogkvällar kring hedersförtryck i syfte att öka medvetenheten. Mitt andra ordförandeuppdrag i beredningen medborgare & folkhälsa har också intressanta ansvarsområden. Vi bereder följande områden åt kommunstyrelsen :

  • barn- och ungdomspolitik
  • folkhälsa
  • medborgardialog
  • kommunens volontärverksamhet
  • mångfaldsarbete ( etnicitet,kön och könsidentitet,sexuell läggning,ålder samt funktionshinder)
  • projektverksamhet inom EU som rör beredningens ansvarsområde.
  • stadsdelsutveckling
Om jag får Skövdebornas förtroende vill jag fortsätta arbeta med dessa frågor. 
Det är det som är det fina med demokrati att medborgarna kan välja vilken politiker de vill ska företräda dem genom personval.

Arbetet med att fastställa listan till kommunvalet2018 pågår. Nästa torsdag ( 8/2) ska vi ha vårt årsmöte. Då ska medlemmarna rösta och fastställa valberedningens förslag som de har arbetat fram efter poängsättning från medlemmar.Det kan bli förändringar både uppåt och neråt på listan. Sedan är det upp till Skövdeborna att rösta 9/9-18.

Jag har även fått en hedrande topp 3-plats på Liberalerna Skaraborgs riksdagslista. Jag återkommer om det lite senare.