Translate

måndag 6 maj 2019

Bolagsdag

Bolagsdag idag med syfte att stärka samverkan samt ge kunskap om bolagen. Mitt första politiska uppdrag i kommunen som jag valdes till var Skövde Nät som jag nu efter 4 år lämnar. Det har varit spännande och utvecklande att få vara en del av denna välskötta bolag.Vi har under tiden med Anders Rindefors som VD köpt in oss som delägare i Billinge Energi så att vi kan bedriva elhandel. Jag har fått vara med i processen att slå ihop Skövde Nät och Skövde Värmeverk och bildat ett gemensamt Energibolag. Det är viktigt med bra bolag som leder och utvecklar Skövde.
Klimatbokslutet som Sammy Tanhua (Vd ) visade på att det minskade koldioxidutsläpp som beror på att vi använder oss av fjärrvärme motsvarar att alla Skövdebor skulle åka till Kanarieöarna 2 ggr / år.
Det är med varm hand jag önskar den nya styrelsen ( där L inte fick mandat ) lycka till.